Užší plénum jinak širokého klubu makáčů!

smaal

Jan Modrák

šéfredaktor
@bludr

Dříve radikální hráč FPS stříleček na PC, dnes už je jeho vkus mnohem všestrannější – na PC i na konzolích, střílečky, arkády i adventury. Má rád indie, zajímá se o herní byznys. A taky o pivo. A svoje dva syny.

bohonek_crop

Miloš Bohoněk

zástupce velkého šéfa
@moolker

Adonis Miloš je se svým horolezectvím a sjezdovým lyžováním vytesaným tělem hřebem do stereotypu o vyžilých hráčích. Díky svému třetímu oku ví, co je nového v herním byznyse ještě předtím, než se to stane. V časáku edituje rubriky Novinky a Preview.

tucek_crop

Mikoláš Tuček

plnič plných her
@MikolashTuczech

Po otci komik, po matce čtenář, zasloužilý fotřík tří dcer. Najdete ho všude, kde se něco děje. Léta letoucí hlavní ksicht SCORE, dneska ho plní plnými hrami. Miluje sérii HOMAM, zejména legendární třetí díl. A občas píše o knihách a hrách na iPad. Moderátor pořadů Applikace a Re-Play.

havlicek_crop

Martin Havlíček

DVD boss
@havlicekm

Martin si nepotrpí na mnoho řečí, jeho motto „živ hrami“ hovoří za vše. DVD podpora SCORE, vrchní DVD architekt, spolehlivý parťák a klidná síla kultovního českého časáku.

jakl_crop

Michal Jakl

uzávěrkový sjížděč PDF
@pkrysa

Profesionální scénárista, diplomem ověnčený literát, fanda příběhů a těch sci-fi obzvlášť, zapřísáhlý milovník starých Falloutů a Planescape: Torment. Notorický psavec, který s klávesnicí chodí i spát.

Dan Krasny

Daniel Krásný

editor a rubrikový vizionář
@vnimat_Krasu

Redaktor SCORE, tvůrce rubrik Extra Life a Reinstall, studna na nápady, amatérský, ale o to zapálenější hokejista, skromný krasavec. Žere hry, knihy, seriály, marketing i dvojsmysly, ale nepřejídá se.

Alzbeta

Alžběta Trojanová

SCORE girl power
@TaAlzbeta

Nikoli Alžbětina Prknářová zvaná Haha Bimbi, ale přece naše/vaše/jejich ne Bětka! Moderátorka Re-Play, autorka sloupku Alžbětinec ve SCORE stejně jako mnohých témat souvisejících primárně s příběhovými AAA hrami, svým temperamentem a názory vyvažující upocenou klučičí selanku.

karel kolmann

Karel Kolmann

kung-fu panda
@Kadlosaurus

Tichá voda, co břehy mele, milovník pohanské hudby, bojový umělec s důrazem na kung-fu, student žurnalistiky a kvalitní pásovec. Teda psavec!.

SCORE v kostce

Nejsme velkými fanoušky bilancování, ale málokdy se naskytne tak vhodná příležitost se alespoň na chvíli zastavit a ohlédnout. První číslo SCORE vyšlo před více než dvaceti lety. Na soupisce tehdejší a dnešní redakce byste nenašli jediné protínající se jméno, ale přesto jsou věci, co vydržely – týmový, přátelský duch a nezkrotná vášeň pro hry. SCORE za těch 20 let zažilo opojná období slávy, ale i nenadálé krize, které se však vždy někomu podařilo zažehnat, ať už to znamenalo položit na oltář cokoli, zejména nekonečné množství času a pohodlí. Protože taková už je magie SCORE – vždy se našlo dost lidí, kteří ho milovali natolik, aby mu obětovali pokud ne celý svůj život, tak alespoň jeho část. A je tomu tak dodnes, byť v době, kdy vyšlo první číslo, většina dnešních redaktorů chodila maximálně na základku a ti, kteří jej pomáhali stvořit, se už dnes v herních médiích dávno nepohybují.

Jak vzpomínat na historii SCORE? Nejlepší je zeptat se člověka z nejpovolanějších. Existuje totiž jen jediný člověk, který má ke SCORE maximálně co říct. Byl tu ještě před ním, psal totiž do magazínu Excalibur, jenž u nás vycházel na začátku devadesátých let. Byl u zrodu jeho duchovního nástupce, kterým je právě náš/váš/jejich ne časopis. A působí v něm dodnes, bez jediné pauzy, jediného roku odpočinku, byť ne na pozici autora, ale jako vrchní grafik. Slovo má Jakub Červinka:

SCORE, ačkoli se to tak může zdát, nebyl první herní časopis, který zde vycházel. Těch bylo několik, ale když nebudu počítat různé drobnosti se spíše jepičí životností a časáky z dovozu, největší magazín byl nepochybně Excalibur, jasný fenomén. Za svůj vznik vděčí, alespoň formálně, člověku jménem Martin Ludvík, který dříve šéfoval Amiga klubu. Bez toho, že bych mu chtěl upírat zásluhy na vzniku Excaliburu, je ale třeba říct, že ten časopis nedokázal řídit. Nakoupil spoustu různých knih o managementu, které se tady po revoluci vyrojily, začal rozdávat redaktorům pokuty za pozdní příchody, ale té nesmírné popularitě se Excalibur těšil díky přítomnosti lidí, jako je Bob Koutský, právě Lukáš Ladra, Andrew, ICE a myslím, že v té době už psal i Michal Rybka… Každopádně Martinovi Ludvíkovi se podařila doslova neuvěřitelná věc. Na trhu, kde časopis každý chtěl, a ať se ho vytisklo libovolné množství, vždycky se prodal, lidi ho vydavateli rvali z rukou, čekali na něj jako na smilování a navíc neměl jedinou konkurenci – připomínám, že internet, SCORE, natož Level neexistovaly – se mu podařilo zkrachovat.“

Obrazek k SCORE v kostce

Dodnes považuji za nadlidský výkon, že Lukáš, Andrew a ICE dokázali dělat tak skvělý časopis navzdory Martinu Ludvíkovi, ale je celkem logické, že je to časem přestalo bavit. To už se ale setkali s člověkem, který se jmenoval Oldřich Hejtmánek. Ten získal nějaké peníze v restitucích, navíc měl ambice sem vozit hry s distribuční společností Virgin a Andrew s ICEm mu řekli, že by pro něj ten časopis dokázali dělat. Ondřej se spojil s nějakým grafickým studiem, redakce se rozešla s Ludvíkem, slovo dalo slovo a před těmi dvaceti lety vyšlo první číslo SCORE.

Začátky byly ale krušné, a to zejména kvůli grafice. Nebyly žádné artworky, internet… První významná změna přišla s grafikem Tomášem Adamcem, který někdy kolem padesátého čísla dal do kupy logo SCORE tak, jak jej známe dnes – jak si jistě pamatuješ, původně tak rozhodně nevypadalo. A od té doby není valná potřeba jej měnit, protože je skutečně nadčasové.

Rozhodně si nemyslím, že dnes by byli v redakci méně kompetentní lidé než tehdy. Hrála nám ale do karet celá řada věcí a byli jsme v ohromné výhodě. Prodeje se pohybovaly v řádech třeba padesáti, šedesáti tisíc, přičemž s výjimkou Levelu neexistovala konkurence. Na internetu v porovnání s dneškem nebylo zhola nic a běžní uživatelé k němu rozhodně neměli přístup. Nejdůležitější věcí tak v tehdejším SCORE nebyly ještě ani recenze, ale návody! Dneska si zajdeš na YouTube a víš vše, ale tehdy? Hry byly nesmírně náročné, lidi je hráli týdny a pak se třeba zasekli a nedokázali se pohnout dál. No z toho jsi lezl po zdi vzteky!

Mám rád hry a mám rád SCORE. A pak je tu ještě jedna věc, možná zdaleka nejpodstatnější: Hrozně mě baví pracovat s lidmi, které mám rád. A ve SCORE vždycky lidi, které bylo snadné mít rád, jednoduše byli. Byli tam v devadesátých letech a jsou tam i teď.“

Chcete-li si přečíst o historii SCORE více, doporučujeme k doplnění čísla 210, 241 a 242, která můžete snadno objednat na emailové adrese simona.becvarova@omegagroup.cz!

Napiš nám






Reset all fields

SCORE

SCORE je nejdéle fungující herní časopis o počítačových hrách vydávaný v České republice a na Slovensku.

První číslo vyšlo v lednu 1994 a od té doby SCORE úspěšně vychází až do dnešních dnů. Na svých 132 stranách každý měsíc nabízí komplexní přehled toho, co se událo v herním světě, včetně recenzí, rozličných odbornějších i humorněji laděných témat, často exkluzivních rozhovorů a mnoho dalšího. K tomu je navíc vždy přiloženo DVD s plnými hrami, často v digitální formě pro platformu Steam, a dalším atraktivním obsahem.

FACEBOOK

Twitter